tirsdag 5. mai 2009

Tur til Praha :)

Til helgen skal jeg og "min kjære" en tur til Praha:) Jeg gleder meg som en liten unge!! I den forbindelse søkte jeg opp byen på nettet for å se hva som sto om der. Jeg har nemlig ikke vært der før, så det blir spennede. På altomreiser.no sto følgende:
Praha er utvilsomt en av Europas vakreste byer og er også oppført på UNESCOs liste over verdens kulturminner. Byen har bevart sin arkitektur som består av mange stilarter fra gotik, rokokko, renessanse til jugend. Spaser over Karlsbroen og se på kunstverkene, besøk rådhuset med det astronomiske uret eller det gylne smuget der husene en gang var bebodd av de kongelige gullsmedene. Unn deg en ekte pils fra den eldste ølstuen, U Flekù fra 1499. Fornøyelseslivet finner du rundt Vàclavplassen. Praha er også byen for teaterelskere.


Kan ikke si at jeg gleder meg noe mindre etter å ha lest litt, og sett på noen bilder:) Men først er det mer rengjøring, og tv-kveld med fruene:)

Ha en fin kveld folkens:)

Klem Linda

8 kommentarer:

  1. Hei! Praha er helt fantastisk, var der våren 2007! Kan anbefale en helt nydelig fransk restaurant som heter Obnci dum!Klem AK

    SvarSlett
  2. ÅÅåååå husk å ta mange bilder slik at vi får være med deg på turen da du kommer hjem!

    SvarSlett
  3. Det ser og høres ut som en flott by du skal til:o)
    Kos deg masse!!!

    SvarSlett
  4. Ha en super tur!
    Kos deg masse!
    Klem G-C

    SvarSlett
  5. Du kan bare begynne å glede deg. Jeg og min kjære var der senhøstes 2000. Kaldt, men vakkert. Jeg håper å reise tilbake på våren/sommeren en gang. Husk gode sko, dersom dere liker å titte litt rundt da, vel og merke.

    God tur fra toppen-mamma.

    SvarSlett
  6. Kos dere masse og nyt hverandre og Praha!!!
    Stor klem

    SvarSlett
  7. å så digg. Blir nok kjempe bra. jeg har aldri vært i Praha, så håper på litt bilder og tips når du kommer hjem.

    Nå skal jeg også se på fruene.
    Ha en frustrert kveld:-) hi hi.

    Klem

    SvarSlett
  8. Dette både ser og høres herlig ut!
    God tur og kos deg masse :-)

    Klem

    ps...har furugulv her også og vet hva du snakker om!

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails